Judo in de Doorbraak

Sinds kort is er iets heel bijzonders te zien in de speeltuin. Melchior van Budokan Leiden geeft judolessen aan jonge kinderen in de frisse buitenlucht.

In overleg met de gemeente en de speeltuin mogen de jonge judoka’s eindelijk weer hun geliefde sport beoefenen. Vanwege de Coronamaatregelen kan dit voorlopig nog niet in hun clubhuis en doen ze dit daarom in de Doorbraak. De speeltuin is blij met de kans om zo een gezonde leefwijze bij jongeren aan te moedigen.

De lessen worden zoveel mogelijk buiten de openingstijden van de speeltuin gehouden. Als een les binnen openingstijden valt, dan sporten de leerlingen alleen onder de overkapping naast het beheerdershokje. Zo houdt de club goed rekening met speeltuinbezoekers.

We wensen speeltuinbezoekers en de jonge judoka’s een speelse en sportieve tijd in de Doorbraak!

foto: Patty Goumans