Septembernieuws: Burendag en Open Monumentendagen Leiden

September was een maand vol beweging. De herfst begon, maar er waren nog een paar prachtige zonnige dagen. De stad en haar bewoners hielden nog snel een boel activiteiten om daar gebruik van te maken. De speeltuin deed natuurlijk ook mee. Zo hielden we naast héél veel kinderfeestjes ook enkele evenementen. Dat waren Burendag (25 september) en Open Monumentendagen Leiden (11 & 12 september).

Burendag

Zaterdag 25 september was het weer Burendag. De speeltuin deed zoals elk jaar weer mee met hulp van het Oranjefonds. Leden van de speeltuinvereniging en bewoners uit de buurt kwamen helpen klussen. Samen hadden we het groen gesnoeid, de paden en vijver schoon geharkt, het opberghok uitgemest, een nieuwe bar en doorgeefluik gezaagd en getimmerd. Maar er was ook tijd om een gezellig bakkie koffie te drinken, iets lekkers te eten en te spelen. Het was een mooie dag om weer eens met oude bekenden uit de buurt te kletsen en om nieuwe mensen te leren kennen. Ook meedoen? Let op onze evenementen om je ook op te geven!

Open Monumentendagen Leiden

Op 11 & 12 september beleefde de speeltuin iets nieuws. Op deze dagen was het ‘Open Monumentendagen’ in Leiden en onze speeltuin de Doorbraak deed ook mee. We waren er trots op dat onze naam in het lijstje van monumentale plekken stond in de Kidsgids. Omdat we dit jaar pas laat in het lijstje stonden, hadden we geen speciale spelletjes of voorstellingen. Wél konden bezoekers zelf alles leren over onze monumenten. Dit zijn kademuren die diep onder de grond uit de Hooigracht kwamen. Die liggen nu bij ons in de speeltuin. Hieronder kun je er iets meer over lezen. We hopen volgend jaar ook weer mee te doen en leuke dingen voor jullie kleintjes te organiseren!