November nieuws

Jantje Beton Prijs 2021

Leiden heeft de Jantje Beton Prijs 2021 gewonnen. Daarmee is Leiden de meest speelvriendelijke gemeente van Nederland. De andere 2 genomineerde steden waren Almere en Apeldoorn.

Prinses Beatrix en de directeur van Jantje Beton reikten de prijs uit op woensdag 24 november. Wethouder Damen van Leiden ontving een beeldje van Jantje Beton die een mooie plek zal krijgen in het stadhuis. Ook beloofde de wethouder dat ze dit nog gaan vieren met de speeltuinkinderen van Leiden. Hoe, dat moet ze nog bedenken.

Hoe plaatste Leiden zich? De gemeente had een filmpje gestuurd naar Jantje Beton om mee te doen aan deze bijzondere prijs. Wethouder Marleen Damen kwam speciaal daarvoor in onze speeltuin filmen met een heuse cameraploeg. Je ziet beelden van de Doorbraak, maar ook van andere leuke speeltuinen in Leiden. Bekijk hier het filmpje.

Gefeliciteerd Leiden, ook namens alle speeltuinkinderen van de Doorbraak!

Algemene ledenvergadering 2021

Op zondag 21 november heeft het bestuur haar jaarlijkse algemene ledenvergadering gehouden.

Dit jaar hebben we het online gedaan zodat iedereen veilig thuis kon blijven. Alle leden van de speeltuin hebben hiervoor een uitnodiging in een e-mail gekregen. 4 van de 5 bestuursleden en 4 algemene speeltuinleden deden mee aan de vergadering.

We bespraken onder andere de verbouwing van de natuurspeeltuin, hoeveel geld het heeft gekost, en hoe we aan het geld kwamen. Ook legden we uit wat de plannen zijn voor het volgend jaar. 1 van de plannen is het bouwen van een invalidentoilet. We zijn nu nog bezig met de tekeningen daarvoor en een vergunningsaanvraag bij de gemeente. Ook zoeken we naar geld voor het invalidentoilet.

Verder deden we een oproep voor nieuwe vrijwilligers. Die zijn hard nodig om de speeltuin draaiende te houden. Ben jij blij met de speeltuin en wil je helpen? Geef je op als vrijwilliger en mail snel naar info@svdedoorbraak.nl!

Wil je weten wat we precies hebben besproken? Download de notulen op de pagina van de algemene ledenvergadering