Word vrijwilliger

Worden jij en je kinderen blij van de speeltuin en wil je het daarom ook mooi en veilig houden? Geef je dan op als vrijwilliger bij Speeltuinvereniging de Doorbraak via info@svdedoorbraak.nl!

Bijna iedereen die zich inzet voor de speeltuin doet dit als vrijwilliger: het bestuur, PR, evenementen, ontwerp en speeltuin renovatie, beheer en onderhoud. Zeker bij beheer en onderhoud en evenementen kunnen we altijd extra handen gebruiken.

Beheer en onderhoud

Op aangekondigde klusdagen onderhouden we de speeltuin samen met vrijwilligers. Die belonen we traditioneel met een lekkere lunch. We laten via onze ledenmail, speeltuinkalender of via onze facebookpagina weten wanneer deze klusdagen zijn. Maar beheer en onderhoud is natuurlijk het hele jaar nodig en daarom zijn enthousiaste vrijwilligers óók welkom buiten de klusdagen.

Het werk voor beheer en onderhoud kan verschillen. Er zijn terugkerende lichte klussen. En er zijn ook tussendoor-klusjes, grotere acties en soms ook wat zwaardere klussen. Enkele voorbeelden zijn:

♠ Speeltuin netjes houden (rommel opruimen)
♠ Speeltoestellen controleren en schade melden (wekelijkse check)
♠ Groenonderhoud (maandelijks onkruid wieden, snoeien, aanharken enzovoort)
♠ Wateronderhoud (rommel en scherpe voorwerpen verwijderen, stapstenen/oversteekplaatsen schrobben)
♠ Klusdag (reparaties aan speeltuinmeubilair, toestellen, hek enzovoort)

Evenementen

Speeltuin de Doorbraak organiseert met veel plezier activiteiten en evenementen voor kinderen en buurtbewoners. Daarvoor hebben we jouw hulp als vrijwilliger nodig!

Evenementen die elk jaar terugkeren zijn bijvoorbeeld Paaseieren zoeken, Sint Pannenkoek en Fields of Wonder. Maar er is ruimte voor nog veel meer leuks. Je kan bijvoorbeeld helpen met het bedenken of promoten van themafeesten of andere spannende activiteiten. Je kan ook helpen met het uitvoeren en begeleiden van de verschillende activiteiten. Het fijne daarvan is dat je direct het resultaat ziet van je werk – gelukkige en blije kinderen. Lees ook onze evenementenpagina voor actuele berichten.

Meld je aan als vrijwilliger

Vrijwilligers van speeltuin de Doorbraak werken helemaal kosteloos en belangeloos. Daarom is het belangrijk dat het iets is wat bij je past en wat je leuk vindt. Meld je aan als vrijwilliger via info@svdedoorbraak.nl en vertel ons wat je graag zou willen doen voor de speeltuin. Wij nemen dan snel contact met je op.