Speeltuin officieel geopend

Woensdag 14 juli was de officiële opening van het nieuwe Lakenpark én natuurspeeltuin de Doorbraak!

De opening mocht na de verscherping van de coronamaatregelen alleen ‘in het klein’ doorgaan met alleen een handjevol ‘stakeholders’ van deze projecten. We hebben daarom onze lieve leden helaas niet kunnen uitnodigen. Na wethouder Ashley North mocht Peter Berkvens, de voorzitter van onze speeltuinvereniging, de speeltuin net een mooie speech openen.

Tóch waren er een flink aantal kinderen bij, die toevallig in de Doorbraak aan het spelen waren tijdens de opening. Na alle speeches, smartlappen en snacks in het nieuwe park, verraste de Gemeente Leiden de kinderen met ouderwetse traktaties in de speeltuin – een ijscokar van Luciano Leiden deelde er gratis ijsjes uit en een orgelman bracht mooie melodietjes ten gehore. Oók zaagde Sander Boom, Nederlands kampioen houtsculptuurzager, ter plekke een levensechte uil en plaatste deze bovenop de boomhut.

Zó hebben we het toch kunnen vieren en zijn we officieel…geopend! Gefeliciteerd aan Singelpark, Suzanne van Ginneken, en alle leden en vrijwilligers van de vereniging die zo hard hebben gewerkt aan de realisering van het park en de speeltuin, en dank aan alle verenigingen, stichtingen en fondsen die deze projecten hierin hebben ondersteund.